Home > Tisk

Tisk

Na této stránce najdete některé užitečné informace a poznatky k instalaci a chodu labelových tiskáren při používání nadstavbového řešení Doprava. Pokud Vám tedy nejde vytisknout štítek, nebo se Vám vytiskne špatně, doporučujeme si tyto body projít a vyzkoušet Vaše aktuální nastavení tiskárny. 

Tisk přes vzdálenou plochu ze serveru:

  • Není možné využívat režim tisku Easy Print. Ověříte na vzdálené ploše přes povel „Ovládací panely“ > „Zařízení a tiskárny“. V názvu modelu tiskárny by měl být Váš model, nikoliv „Remote Desktop Easy Print“ – viz. obrázek. Ve druhém případě tisk nebude fungovat, což vyřešíte instalací nativního ovladače tiskárny, jehož verze musí být stejná jako na lokálním PC. Dále je zapotřebí nastavit zakázání přesměrování tisku na Easy Print, i když máte ovladač tiskárny správně nainstalovaný. Postup zakázání zasílám níže:
 
Je zapotřebí pustit „Editor místních zásad skupiny“ (do Windows vyhledávání zadejte „gpedit.msc“ a Editor se Vám otevře). V Editoru se proklikat přes povel „Konfigurace počítače“ > „Šablony pro správu“ > „Součásti systému Windows“ > „Služba Vzdálená plocha“ > „Hostitel relací vzdálené plochy“ > „Přesměrování tiskárny“. Zde najděte v Nastavení „Použít nejdříve ovladač tiskárny funkce Snadný tisk ze vzdálené plochy“, klikněte pravým tlačítkem . „Upravit“ a následně „Zakázáno“. Nastavení potvrďte tlačítkem OK. Aby se změny projevily, musíte se ze serveru odhlásit (nikoliv zavřít křížkem). Viz. obrázky níže. Postup pro servery v anglickém jazyce najdete také na obrázku níže. 

 Nastavení ovladače tiskárny provedete přes povel „Ovládací panely“ > „Zařízení a tiskárny“ > Kliknete na tiskárnu > „Vlastnosti tiskového serveru“ > „Ovladače“ > „Změnit nastavení ovladače“. Následně už jej můžete přidat dle potřeby.  

 
  • Ověřte nastavené rozměry štítku v „Nastavení tiskárny“. Opět přes povel „Ovládací panely“, pravým tlačítkem na „Zařízení a tiskárny“ a „Předvolby tisku“. Tady by měl být nastavený přesný rozměr etikety. 
  • V nastavení „Předvolby tisku“ by měla být zvolena metoda tisku – přímý tepelný tisk pro tisk bez TTR pásky, nebo tisk s přenosem pro tisk s TTR páskou. Pokud používáte vzdálenou plochu, musíte toto nastavení provést na lokálním PC a stejné parametry se Vám následně musejí přesměrovat i na vzdálenou plochu (pokud se tak nestane, pravděpodobně používáte jinou verzi ovladače).
  • Dalším pomocníkem může být kalibrace tiskárny, kterou případně zkuste pustit (u každého modelu se pouští jinak). Může to souviset např. se změnou kotouče aj. 
  • Potom je možné vyzkoušet v aplikaci na tisk štítků – Doprava zatrhnout „Změnit tiskárnu“ při generování nového štítku. Otestujte chování na jiné tiskárně nebo přímo do PDF (vyberte STORMWARE PDF Printer). Pokud se na jiné tiskárny/v PDF problém neprojevuje, je dán nastavením původní tiskárny a doporučujeme dále řešit s Vaším lokálním IT v místě (vzdáleně je to dost problematické a často spojené s nemalými náklady).
  • Další možností je také nainstalovat nejnovější ovladače pro tiskárnu a váš operační systém, vč. instalace na server, pokud tisknete přes vzdálenou plochu. V tomto případě by opět měly verze ovladačů na serveru i na lokálním PC odpovídat jedna druhé. 


Aktuality

12.4.2021 - Novinka – Objednávky skladem z Příjemek

Nově pro Vás máme k dispozici externí nástroj na vyfiltrování skladově expedovatelných objednávek na základě konkrétní příjemky. Více informací o Objednávkách skladem z Příjemek

24.3.2021 - Novinky v Dopravě – nově podporovaní dopravci

Opět jsme pro Vás za poslední dobu naprogramovali do řešení Doprava podporu nových přepravců. Jedná se o: MALL dopravu, Messenger, GLS FI, GLS FR, Interlogistica.bg a Inpost.pl. Aktuální seznam podporovaných přepravců najdete na obrázku níže […]

4.3.2021 - Novinka – služba WEDO BOX u dopravce InTime/WEDO

V našem nadstavbovém řešení Doprava, konkrétně u dopravce InTime/WEDO, nově podporujeme také službu WEDO BOX – výdejní boxy. Více informací o řešení Doprava


zobrazit starší aktuality rss