DOPRAVA – SK verze
Uživatelská agenda Doprava umožňuje uživateli přímo z konkrétního dokladu v libovolné agendě odeslat zákazníkovi balík nebo více balíků přes svého dopravce.
Uživatel pouze zvolí typ dopravy, požadované množství balíků a systém sám vygeneruje vše potřebné. Při generování informací o balících zároveň dochází k okamžitému tisku balíkových štítků na labelové tiskárně dle vzoru a zásad dopravce.
Uživatel má přehled o všech odeslaných balících v agendě Doprava, ze které si následně může vytisknout svozovou soupisku a odeslat ji elektronicky přímo z prostředí systému POHODA na server dopravce k dalšímu zpracování.
VIDEOPREZENTACE DOPRAVA
Generování balíkové soupisky
Odesílání dat dopravcům a uživatelské nastavení
Co s uživatelskou agendou Doprava získáte?
- Podstatné zrychlení přípravy zakázek na svoz, včetně tisku vygenerovaných štítků
- Již žádné zdlouhavé přepisování údajů z programu POHODA do jiného software
- Odeslání balíkových soupisek přímo na server dopravce několika kliknutími myši
- Evidence zaslaných balíků u jednotlivých zakázek ve vlastní přehledové agendě
- Možnost čísla balíků a další údaje odesílat na web pro info zákazníkům
- Odeslání notifikačního e-mailu s informací o dopravě zákazníkovi (za příplatek)
- Možnost odeslání notifikačních SMS zákazníkovi (za příplatek) – info o řešení SMSky zde
Podporujeme tyto dopravce:
Česká pošta, PPL, PPL SPRINT, DPD CZ, DPD SK, DPD PL, GEIS Parcel, GEIS Cargo, GLS CZ, GLS SK, Slovenská pošta, INTIME CZ, SPS/UPS, Zásilkovna.cz, Zásilkovna.sk, Toptrans, FedEx/Remax, Uloženka.cz, Pošta bez hranic.
Generování balíků
Ve standardních agendách systému POHODA jako jsou Výdejky, Prodejky, Vydané faktury, Servis, Reklamace, Objednávky přijaté apod., jsou naprogramovány skripty, které umožní k danému dokladu vygenerovat balíky. Při generování balíků zárověň dochází k automatickému tisku balíkových štítků na labelové tiskárně (termotiskárna pro tisk balíkových štítků).
Před vygenerováním je možné zvolit typ dopravy (například: B2C (Business to Customer), B2B (Business to Business), zahraniční atd. – v závislosti na dopravci a možnostech). Typ dopravy může být také zvolen již na eshopu a u objednávky přednastaven. Pro každý typ dopravy se používá vlastní číselná řada, která je v agendě POHODA uživatelsky spravovatelná v závislosti na konkrétní funkčnosti daného dopravce. Při tisku štítků se automaticky zohledňuje možnost zasílání na dobírku a jsou dodržována pravidla dopravců.
Agenda Doprava
Jedná se o doprogramovanou vlastní uživatelskou agendu, ve které je uložena historie odesílaných balíků ze systému POHODA. Agenda primárně slouží k vytištění a elektronického odeslání balíkových soupisek přímo na server dopravce bez nutnosti používat jiných externích nástrojů nebo přístupů. V této agendě je také možné jednotlivým balíkům zadávat hmotnost nebo poznámku (Pozor křehké! apod.), tisknout štítek opakovaně či přidávat další balík do soupisky.
U některých dopravců je možnost snadného prokliku ke sledování zásilky na webu.
Odpovědi na některé často kladené dotazy naleznete také na:
Ukázky standardních formátů štítku
Příklad použití
- Zaměstnanci společnosti najedou kurzorem na doklad, ke kterému chtějí zajistit svoz. (např. doklad Vydaná faktura)
- Provedou vyvolání generátoru balíků povelem: Záznam > Externí nástroje > Generovat balíky.
- V generátoru balíků zadají datum svozu, počet balíků do soupisky a provedou vygenerování balíků. Ihned se spustí automatický tisk štítků na labelové tiskárně uživatele.
- Takto postupují i u dalších dokladů, ke kterým je potřeba zajistit dopravu.
- Na konci dne, když už jsou všechny balíky pro daného dopravce nachystány, přistoupí k uživatelské agendě Doprava. Zde si vyfiltrují balíkové soupisky, které ještě nebyly odeslány na server, vytisknou souhrnnou balíkovou soupisku a následně provedou hromadné odeslání vybraných balíkových soupisek přes povel: Záznam > Externí nástroje > Odeslání dopravy.
- Nakonec dojde k odeslání informací na server dopravce k dalšímu zpracování.
Informace pro e-shop: 
Další informace
- Na dokladu se při použití formy úhrady Dobírka automaticky částka tiskne na 1. štítek, další případné štítky na něj odkazují.
- Soupisky balíkových sestav je možné standardně upravovat pomocí sw REPORT Designer, který je zdarma instalován spolu v systému POHODA. Neodeslané soupisky je možné na sever dopravce odeslat hromadně nebo jednotlivě.
- Tisk štítků probíhá automaticky při generování balíků, přičemž volba sestavy je zcela nezávislá na výchozí sestavě uživatele.
- Příplatkově lze implementovat do řešení Doprava možnost zasílání buď automatizovaných nebo ručních informačních SMS o stavu zásilky dle libovolného počtu volitelně nastavitelných šablon. Více informací o řešení SMS zde
Další návrh/tip pro vás:
Máte zájem řešení ještě více automatizovat přesně podle vašich potřeb?
Na míru vám řešení modifikujeme tak, aby se maximálním způsobem zautomatizovaly procesy související s generováním balíků, které jsou typické pro vaši společnost.
Nabízíme vám např. možnost výběru typu dopravce a způsobu dopravy na základě informací, které máte již ve vašem e-shopu, generování balíkové soupisky po zkontrolování objednávky skladníkem a mnoho dalšího.
V případě vašeho zájmu nás neváhejte kontaktovat.
Akutality
Duben 2017
- Slovenská pošta: Stavy objednávek jsou stahovány automaticky novým způsobem.
- DPD: Nově v Pohodě evidujeme podrobnější stavy zásilek pro přesnější určení.
- Tisk na A4 arch: Podporovány i jiné formáty než standardní 4ks štítku na 1 arch.(Tento tisk však není podporovaný u každého dopravce a pokud ano, může být spojen s více náklady spojenými s řešením. Pro konkrétní informace nás neváhejte kontaktovat.)
- Upozornění na docházející číselnou řadu: Možnost zvolit si u jednotlivých dopravců vlastní počet zbývajících zásilek, při kterém se upozornění zobrazí.
Březen 2017
- Pošta bez hranic: Stahování stavů o doručení.
- GLS:Podpora služby Výměnný balík.
Leden 2017
- Slovenská pošta: Podpora služby Konsolidace (vícekusá zásilka).
- Toptrans:Podpora služeb Comfort exclusive a Převážit.
Další aktuality…
Řešení dostupné pouze pro Informačním systém:
Ceník řešení
Modul | Pořizovací cena | Roční servis* |
---|---|---|
Doprava (ČP, PPL, DPD…) – Licence pro 1. dopravce |
400,-EUR | 95,-EUR |
Doprava (ČP, PPL, DPD…) – Licence pro 2. každého dalšího dopravce |
200,-EUR | 95,-EUR |
Vzdálená instalace modulu do 1 účetní jednotky – Včetně základního školení a seznámení s modulem. – Instalace v max. rozsahu 3h práce. Práce nad rámec jsou zpoplatňovány sazbou „práce programátora“ dle platného ceníku služeb |
123,-EUR | 0,- |
Konfigurace jednotlivých dopravců – Za každého požadovaného dopravce. – Konfigurace, integrační testy, komunikace s dopravcem, nasazení číselných řad… – Instalace v max. rozsahu 2h práce. Práce nad rámec jsou zpoplatňovány sazbou „práce programátora“ dle platného ceníku služeb |
82,-EUR | 0,- |
E-mailové notifikace (popř. SMSkové)* – *Volitelně. – Konfigurace funkcí, které se týkají odesílání e-mailových notifikací pro zákazníky ve chvíli, kdy se odesílají balíkové soupisky dopravcům apod. Navržení logiky je potřeba předem prodiskutovat. – Instalace v max. rozsahu 2h práce. Práce nad rámec jsou zpoplatňovány sazbou „práce programátora“ dle platného ceníku služeb |
82,-EUR | 0,- |
Ceník Aplikací na generování Dopravy
Modul | Pořizovací cena | Roční servis* |
---|---|---|
Licence aplikace na generování Dopravy načtením z dokladu (včetně instalace)
– Instalace v max. rozsahu 2h práce. Práce nad rámec jsou zpoplatňovány sazbou „práce programátora“ dle platného ceníku služeb |
82,-EUR | 0,- |
Licence Aplikace na generování Dopravy a Vydané faktury načtením Přijaté objednávky (včetně tisku štítku i faktury)
Vzdálená instalace do 1 účetní jednotky – Instalace v max. rozsahu 3h práce v případě, že od nás již nadstavbové řešení Doprava vlastníte. Pokud nikoliv, počítejte s větším rozsahem práce. Práce nad rámec jsou zpoplatňovány sazbou „práce programátora“ dle platného ceníku služeb |
480,-EUR
162,-EUR |
0,-
0,- |
*Pozn. Ne všechny služby dopravců jsou podporovány! Na podporu konkrétních služeb se, prosím, informujte na info@bhit.cz
**Pozn. Specifikace služby Servis najdete ZDE.
***Podrobné informace o instalaci řešení naleznete ZDE.
Rámcové kalkulace řešení doprava
Kalkulace pro jednoho dopravce:
- Licence doprava – základní licence pro 1. dopravce = 400,-EUR
- Vzdálená instalace modulu do jedné účetní jednotky = 123,-EUR
- Konfigurace 1. dopravce = 82,-EUR
- Celkem = 605,-EUR
Kalkulace pro dva dopravce dopravce:
- Licence doprava – základní licence pro 1. dopravce = 400,-EUR
- Licence doprava – přídavná licence pro 2. dopravce = 200,-EUR
- Vzdálená instalace modulu do jedné účetní jednotky = 123,-EUR
- Konfigurace 1. dopravce = 82,-EUR
- Konfigurace 2. dopravce = 82,-EUR
- Celkem = 887,-EUR
Doporučené labelové tiskárny
Datamax E-4204 MKIII
Profesionální značková tiskárna menších rozměrů, s moderním designem a jednoduchým systémem zakládání pásky.
-
Vhodná pro tisk až 7000 štítků denně.
-
Tisk přímý tepelný tisk
-
Rozhraní – USB/RS232/LAN
-
Rychlost tisku 102mm/s
-
Max. šířka etikety 104mm
E-4204 MKIII BASIC DT RS232+USB Cena: 360,-EUR
E-4204 MKIII BASIC TTR RS232+USB Cena: 430,-EUR
E-4205 MKIII ADVANCED DT RS232+USB+LAN+LPT Cena: 430,-EUR
E-4205 MKIII ADVANCED TTR RS232+USB+LAN+LPT Cena: 470,-EUR
Zebra GK420D
Profesionální značková tiskárna malých rozměrů, s elegantním designem a jednoduchým systémem zakládání pásky.
-
Vhodná pro tisk až 7000 štítků denně.
-
Tisk termotransferem / přímý tepelný tisk
-
Rozhraní – USB/RS232
-
Rychlost tisku 127mm/s
-
Max. šířka etikety 104mm
Zebra GX430t Cena: 360,-EUR
*Všechny ceny uvedeny v EUR a bez DPH (ceny mohou být měněny v závislosti na aktuálním kurzu EUR/CZK)
*Výrobcem ekonomického systému POHODA je společnost STORMWARE s.r.o.